Selamat menyambut tahun 2013 masihi

Sekarang kita sudah berada di ambang tahun 2013. Ini bermakna puasha.com sudah bertapak selama lebih kurang lima belas tahun di talian. Apakah azam awda sebagai seorang penulis. Saya syorkan supaya awda lebih bergiat lagi dalam bidang penulisan kreatif, dan berharap semuanya berjalan lancar demi perkembangan sastera tanahair yang kita cintai ini.

Apapun kerajaan telah memperuntukkan begitu banyak kemudahan; antaranya melalui bahan-bahan penerbitan seperti majalah, jurnal, buku dan lain-lainnya; serta memiliki pengurusan yang efisyen, iaitu melalui penyertaan-pentertaan kegiatan sastera di peringkat serantau dengan menyenaraikan beberapa orang penulis sebagai penerima beberapa anugerah khusus dalam bidang kesusasteraan. Kemudahan ini tidak berhenti setakat ini sahaja, malah kerajaan juga telah memperuntukkan beberapa kemudahan asas bagi para penulis muda kita sehingga mereka mampu bersaing dan berjalan seiring dengan para penulis mapan kita yang ada pada masa ini. 

Akhir kata, saya penuh berharap agar para penulis muda kita akan sentiasa meningkatkan usaha dalam memperkembangkan bakat mereka selaras dengan harapan Dewan Bahasa dan Pustaka Brunei (sebagai badan kerajaan yang bertanggungjawab dalam memperkembang dan memperkasa penggunaan bahasa Melayu dan sastera di negara ini), iaitu ingin mengetengahkan bakat-bakat penulis baru agar mencapai ke satu tahap yang lebih maju dari apa yang kita capai pada masa sekarang ini.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Majalah Mekar dan Perkembangan Sastera Kanak-Kanak di Negara Brunei Darussalam

Peraduan Menulis Karangan, Cerpen dan Rencana 2011 anjuran Dewan Bahasa dan Pustaka, Brunei.

Ucapan Terima Kasih di atas pemberian Hadiah Penghargaan Sasterawan Muda MASTERA bertempat di Hotel Santika, Salipi, Jakarta, Indonesia pada 27hb September 2010.


Terima kasih jika awda sudah belanja Puasha secawan kopi untuk dia terus menulis di weblog ini, dan sila klik butang 'Donate' di bawah ini untuk memberi sumbangan ikhlas sambil menderma atau melalui paypal.me/PuasaK untuk secawan kopi lagi